Per direct gezocht: meerdere medewerkers intake (ledenvragen)

De NPB zoekt voor zijn afdeling Individuele Belangenbehartiging (IB, foto) per direct medewerkers intake voor minimaal 17,5 uur en maximaal 35 uur per week. Vanwege een fors gegroeid ledenaantal is in totaal 70 uur (2,0 fte) beschikbaar. Tot en met maandag 10 november kun je solliciteren naar deze dynamische functie. Volgens ons ook een zeer interessante en geschikte optie voor politiemensen die met vervroegd pensioen uit dienst zijn gegaan of zouden willen gaan en nog een aanvulling op hun inkomen zoeken. Het is een pre als je een HR- en/of juridische achtergrond hebt.

De NPB is een vakbond voor personeel van de Nationale Politie. Namens ruim 33.000 leden zijn wij dagelijks in de weer om bij de werkgever betere arbeidsvoorwaarden te bedingen. Daarnaast hebben we een eigen juristen- en advocatenteam, dat dag in dag uit rechtshulp biedt aan leden die in problemen (dreigen te) komen op het gebied van werk en inkomen, letselschade en strafrechtelijke vervolging. Iets wat elke politieambtenaar kan gebeuren.

Wie ben jij?
Als medewerker intake werk je in een team van vijf collega’s als het eerste aanspreekpunt voor leden met vragen over bijvoorbeeld salaris en toelagen, ontslag, verlof, overplaatsing, ziekte, letselschade en disciplinaire maatregelen. Je ontvangt hiërarchisch leiding van het hoofd Individuele Belangenbehartiging, team A.

Door je werk bij de intake ben je de spin in het web op de afdeling Individuele Belangenbehartiging waar alles centraal binnenkomt per telefoon of e-mail. Naast intensief contact met collega’s binnen de afdeling, sta je ook in verbinding met vakbondsbestuurders en kaderleden van onze vereniging.

Wie zijn wij?
De NPB is een warme en hartelijke organisatie met betrokken en bevlogen medewerkers. Het hoofdkantoor is gevestigd in Baarn in het Huis voor Veiligheid, een prachtig pand dat recent is verbouwd tot een mooie, ruime en moderne werklocatie. We werken samen in een informele en gemoedelijke sfeer. De afdeling Individuele Belangenbehartiging heeft drie teams met in totaal circa 30 collega’s.

Wat ga je doen?
—  Hulpvragen van leden registreren op het gebied van ambtenarenrecht, sociale zekerheid, letselschade en strafrecht.
— Eenvoudige juridische vragen van leden telefonisch dan wel schriftelijk beantwoorden en meer complexe vragen in overleg met de leidinggevende doorzetten naar kwestiebehandelaars, procesjuristen en advocaten.
— Lichte juridische werkzaamheden zoals het opstellen en indienen van pro forma- of standaard bezwaarschriften en ingebrekestellingen.
— Noteren en bewaken van termijnen en de opvolging van de beantwoording van vragen en signaleren wanneer vragen te lang blijven liggen.

Wat kun jij?

Kennis en ervaring

  • Werk- en denkniveau mbo-4 of hbo, bij voorkeur in een juridische richting.
  • Bij voorkeur kennis van het bestuursrecht op hoofdlijnen.
  • Kennis en ervaring in specifiek het ambtenarenrecht is een pre.
  •  Ervaring in het juridische veld is een pre.

Vaardigheden

  • Sociale en communicatieve vaardigheden voor het behartigen van de belangen van cliënten.
  •  Mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid.
  •  Analytisch en probleemoplossend vermogen voor het beoordelen, afhandelen dan wel doorverwijzen van kwesties.
  •  Accuratesse voor het bijhouden van termijnen en vormen en bijhouden van dossiers.
  •  Stressbestendigheid.
  •  Flexibele instelling.

Wat bieden wij?
Een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met een proeftijd van twee maanden. Je krijgt dus direct een vast contract. De functie is ingedeeld in schaal 8. Het salaris is per maand minimaal € 3.029 bruto en maximaal € 3.930 bruto bij een voltijd dienstverband (35 uur). Je ontvangt vakantiegeld van 8,33 procent, een eindejaarsuitkering van 8,33 procent, 140 wettelijke verlofuren en 88 bovenwettelijke verlofuren bij een voltijd dienstverband. De CAO FNV Organisaties is van toepassing.

Je krijgt onder werktijd een interne opleiding. Na een (ruime) inwerkperiode van minimaal een half jaar – waarbij aanwezigheid op kantoor op alle werkdagen verplicht is – is het daarna mogelijk om meerdere dagen vanuit huis te werken. Jouw werkdagen en werktijden bepalen we in overleg, met bij voorkeur in ieder geval de dinsdagochtend.

Goede werk/privé-balans 
De Nederlandse Politiebond vindt een goede balans tussen werk en privé erg belangrijk. Binnen de afspraken die we met elkaar maken, bieden we ruime flexibiliteit in werkdagen en werktijden. Ook kun je zelf bepalen wanneer je vakantie en verlofdagen opneemt. Jaarlijks kan je alle verlofuren opnemen; dat komt omgerekend neer op 6,5 week per jaar en daarbovenop komen nog maximaal negen feestdagen die op een werkdag vallen en waarop je dus vrij bent.

Wil je in een jaar nog meer verlof? Dan kan je maximaal twee weken per jaar verlof bijkopen. Wil je liever verlof sparen voor een sabbatical? Ook dat is mogelijk door het opsparen van je bovenwettelijke verlof. Je mag zelf bepalen hoeveel verlofuren je wil opsparen. Heb je vijf jaar lang het maximum per jaar gespaard? Dan kan je circa dertien weken betaald verlof opnemen.

Sollicitatieprocedure
Bij vragen over de vacature kan je contact opnemen met Willem de Klein, advocaat en hoofd Individuele Belangenbehartiging  team A, waaronder de Intake valt. Zijn telefoonnummer is 06 – 51 60 35 54. Heb je belangstelling en denk je de persoon te zijn die wij zoeken? Stuur dan uiterlijk maandag 10 november je cv en een motivatie naar hr@politiebond.nl onder vermelding van Sollicitatie medewerker intake en ter attentie van Willem de Klein.

Er kan een briefselectie worden gehouden. Dat betekent dat wij op basis van jouw brief met cv besluiten of je wel of niet wordt uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek.

Dit bericht is gepost in Nieuws. Bookmark de link.