23 oktober 2024

Nederlandse Politiebond zoekt bestuursondersteuners

De NPB is op zoek naar twee bestuursondersteuners voor ca. 24 uur per persoon per week. Onze werkorganisatie (56 mensen) is gevestigd in het Huis voor Veiligheid in Baarn. Salaris afhankelijk van werkervaring min. € 2.953 en max. € 3.831 (schaal 8, op basis van 35-urige werkweek). Vakantiegeld (8,33%) en 13de maand (8,33%).Interesse? Solliciteren kan tot en met vrijdag 8 november.

Het dagelijks bestuur van de NPB met vlnr secretaris Kees Wijnen, voorzitter Nine Kooiman en penningmeester Albert Springer.

De NPB is met meer dan 33.000 leden de grootste Nederlandse politievakorganisatie van en voor politiemensen. In een snel veranderende maatschappij staan bestaanszekerheid en professionaliteit voorop. Als energieke veerkrachtige vakbond maken wij ons sterk voor de politiemensen. De NPB zet zich met de andere twee politievakbonden in voor een goede cao (arbeidsomstandigheden en vakmanschap) en IBB (individuele belangenbehartiging). Onze leden staan centraal.

We kennen veel uitdagingen. Daarom is het belangrijk dat er een sterke (inter)nationale vakbond is, die opkomt voor de werknemers binnen het politiekorps. Onze focus ligt daarom op ledenwerving, kaderopbouw, zichtbaarheid en strijdbaarheid. We combineren activerend vakbondswerk met belangenbehartiging.

De werkorganisatie van de NPB is gevestigd in het Huis voor Veiligheid in Baarn, waar ongeveer 56 mensen werkzaam zijn.

De enorme afwisseling in het werk en de hectiek van de dag maken deze baan zo leuk. Samen met twee collega’s vorm je de spil van deze grote maatschappelijke organisatie met een warm kloppend hart. Kom jij ons versterken en bijdragen aan onze maatschappelijke missie?

Als ondersteuner van het dagelijks bestuur (zie foto) vervul je een cruciale rol door op organisatorisch, communicatief en inhoudelijk vlak ondersteuning te bieden aan het bestuur en haar adviseurs. Je bent een dynamische kracht met hart voor het vak en het werk van de NPB.

Wat ga je doen?
Je notuleert overleggen, waaronder het maandelijkse overleg van hoofdbestuur op woensdag en onderhoudt veel interne en externe contacten. Je bewaakt ook de acties die uit de  overleggen komen. Natuurlijk zorg je ervoor dat alle benodigde documenten beschikbaar zijn.

Jij bent verantwoordelijk voor het soepel laten verlopen van bestuurlijke processen,  planningen, het maken van afspraken en het beheren van het secretariaat. Van het voorbereiden van vergaderingen tot het oppakken van projecten.

In deze functie geef je secretariële, organisatorische en administratieve ondersteuning aan de (hoofd)bestuurders van de NPB. Jij weet als geen ander te ontzorgen en te faciliteren en stelt het dagelijks bestuur in staat om hun werkzaamheden goed, tijdig en volledig uit te voeren.

Je stelt daarbij steeds prioriteiten en weet wat urgent is. Dit breng je onder de aandacht en je onderneemt zonodig actie. Je bent op de hoogte van wat er binnen de organisatie speelt. Je beheert de complexe agenda’s en mailboxen, je onderhoudt veel in- en externe contacten en organiseert (mede) interne evenementen zoals bijvoorbeeld onze jaarvergadering.

Het is een echte spin in het web-functie! De organisatie kent een driehoofdig dagelijks bestuur (zie foto) en het bestuurssecretariaat ondersteunt hen alle drie. Je komt te werken in een team, waarbij het extra belangrijk is dat je een echte teamplayer bent, die resultaten wil behalen en graag kennis en werk wil delen. We zijn een hecht team dat elkaar ondersteunt en waar ruimte is voor jouw inbreng en ontwikkeling.

Je hebt een actieve rol waarbij je ondersteuning biedt aan de diverse overlegstructuren. Je notuleert onze bestuursoverleggen en doet diverse ondersteunende en voorbereidende werkzaamheden voor onze bijeenkomsten, zodat de bestuurders optimaal worden ondersteund en de belanghebbenden goed zijn geïnformeerd.

In dit werk krijg je met uitdagingen te maken. Je weet hier gemakkelijk op in te spelen en houdt het hoofd koel, jouw eerste antwoord is ‘dat gaan we regelen’.

-----------------------------------------------

Jouw taken zijn

• Complex agendabeheer, prioriteert de uitnodigingen en verzoeken en handelt deze af;
• Neemt inkomende telefoongesprekken voor dagelijks bestuur aan, beheert en bewaakt de mailboxen, beoordeelt inkomende post en e-mail op het belang van overleg en besluitvorming en handelt deze waar mogelijk zelfstandig af of bereidt deze voor;
• Je organiseert vergaderingen en controleert of de gemaakte afspraken worden nageleefd en deadlines worden gehaald;
• Organiseren van evenementen. Je faciliteert de afspraak en de vergaderruimte en zorgt ervoor dat de agendastukken gereed zijn. Daarnaast zorg je voor eventuele opvolging van actiepunten;
• Vergaderingen notuleren, verslagen, besluitenlijsten en/of samenvattingen maken en deze verspreiden;
• Ondersteuning aan de governance van de vereniging;
• Ondersteuning en voorbereidende werkzaamheden ten aanzien van de overeenkomsten, KvK mutaties etc.;
• Alle overige voorkomende werkzaamheden;
• Je rapporteert aan het hoofd Ondersteunende Diensten.

----------------------------

We zoeken een collega die

• MBO+/HBO werk- en denkniveau heeft met een voor deze functie relevante opleiding (bv Schoevers) en/of ruime ervaring;
• Pro-actief en initiatiefrijk is en een hands-on mentaliteit heeft;
• Positief en oplossingsgericht denkt;
• Beschikt over een flinke portie flexibiliteit en incasseringsvermogen;
• Stressbestendig en servicegericht is ingesteld;
• Zorgvuldig en accuraat werkt;
• Beschikt over goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
• Uitstekende kennis heeft van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
• Beschikt over aantoonbare digitale vaardigheden.

------------------------

Wat bieden wij?

• Salaris afhankelijk van werkervaring op basis van de CAO FNV organisaties; min. € 2.953 en max. € 3.831 (schaal 8, obv 35-urige werkweek)
• 140 uur wettelijk verlof en 88 uur bovenwettelijk verlof op jaarbasis bij een fulltime dienstverband;
• Vakantiegeld (8,33%) en 13de maand (8,33%)
• Reiskostenvergoeding conform CAO FNV Organisaties
• Omvang aanstelling ca. 24 uur per week (waarbij de woensdag een must is); samenwerking met een collega;
• Laptop en mobiel van de zaak;
• Het betreft een vaste aanstelling met twee maanden proeftijd.

-----------------------------------

Meer weten
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jamil Loukili, hoofd Ondersteunende diensten. Dat kan via e-mail (jloukili@politiebond.nl) of telefonisch (06 - 822 37 981 of 085 - 23 66 811).

-----------------------------------

Reageren
Heb je interesse? Stuur dan uiterlijk 8 november 2024 je reactie naar jloukili@politiebond.nl onder vermelding van vacature bestuursondersteuner.